Aplikacja LangBandit moim okiem

Hej, haj, heloł!

Kto choć raz usłyszał lub sam powiedział, że nauka słówek jest nudna - ręka do góry!

No właśnie... 😊

A ja trafiłam na aplikację, która pozwoli nam przyswoić dość sporo słówek w formie gry. A wiecie jak jest - nie pochwalamy "siedzenia na telefonie", co młodzi i tak robią, więc wykorzystajmy to w dobrym celu 😊 szczególnie, że takich pomocy do niemieckiego nie ma aż tyle w porównaniu do angielskiego (aplikacja ma do wyboru kilka języków do nauki).

Co to takiego?

Aplikacja LangBandit to gra, w której mierzymy się z przeciwnikiem w pojedynku na słówka. Przeciwnik może być losowy lub może to być znajomy. Można zaprosić znajomych ze swojej listy kontaktów lub dodać po nickach tylko z tej gry.
Pojedynek trwa 6 rund. W każdej rundzie mamy 3 punkty do zdobycia rozwiązując 3 zadania:
- zaznaczenie dobrego odpowiednika w języku polskim
lub
- połączenie znaczeń polskich i niemieckich.






Słówka, które mamy do tłumaczenia podzielone są na kategorie:


  • Der Körper
  • Wissendchaft und Bildung
  • Freizeit
  • Drück' dich aus!
  • Das Aussehen
  • Die Natur
  • Das Berufsleben
  • Die Zeit
  • Das Essen
  • Charakter und Emotionen



Aplikacja ogólnie jest bezpłatna. I od takiej zaczęłam, żeby przetestować. W tej wersji mogę przeprowadzać 10 pojedynków w tym samym czasie. Więcej nie mogę. Ale jak rozgrywam 10, jeden mi się skończy, to mogę wtedy zacząć następny! Nie mam też dostępu do banku słownictwa. Według mnie, dla uczniów w zupełności to wystarczy.

Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i po paru dniach kupiłam wersję Premium. Też nie ma tragedii - 19,99 to nie aż takie zdzierstwo. Co dostałam w cenie? Możliwość prowadzenia pojedynków bez limitu (fajne, jeśli jest się niecierpliwym, bo jak mam 10 gier i czekam na ruch przeciwnika ponad dobę? 🙄 po drugie fajne, jak się chce zdobyć dużo punktów). Uaktywnia mi się wymowa słówek: przy zadaniu z tłumaczeniem słówka jest mówione z automatu, ale mogę też wysłuchać wybranego słowa z listy słówek.
Dostaję też dostęp do słownictwa. Po każdej rozegranej rundzie lista rośnie. Po pierwszej rundzie jak zerknę na listę mam parę słówek, ale po zakończeniu pojedynku mam naprawdę sporą listę słówek i to podzielonych na kategorie. Minusem jak dla mnie jest to, że mam listę wszystkich słówek - bez podziału na te, które znam, a te, w których się pomyliłam. Po prostu wszystkie słowa występujące w tej rozgrywce.


Ogólnie rzecz biorąc nie musimy być cały czas on-line: po zrobieniu ruchu przeciwnik ma 48 godzin na odpowiedź. Czyli jak gracz przeciwny wykona swoją rundę to mamy aż 2 dni, żeby rozwiązać zadanie 😊 duży margines czasu na reakcję, dla niektórych pewnie zbyt dużo czasu i się niecierpliwią, ale ja jeszcze nie trafiłam, żeby tak długo czekać.

W grze możemy wybrać poziom od A do C. Do wyboru mamy:

  • A1
  • A2
  • B1
  • B2
  • C


Ja żeby sprawdzić grę pod kątem uczniów wybrałam B1, ale już po jednym dniu odznaczył mi się B2 a dzisiaj to już C 😮

Na czym polega gra?

Gra polega oczywiście na zebraniu jak największej ilości punktów. Za remis zdobyłam 10, za wygraną 30, 20 lib 1 (nie wyczaiłam jeszcze, czemu tak). Gdy zaczynałam i miałam 0 byłam oczywiście ostatnia - 4536. Ale 14 wygranych pojedynków, 620 punktów i już wskoczylam na 105 miejsce. 991 punktów i 60. miejsce. Teraz podejrzewam szybko przeskakuje się miejsca do góry, ale im wyżej tabeli tym trudniej: pierwsza osoba ma ponad 18 tysięcy punktów!!!


Jak przebiega gra?

Zaczynasz ty lub przeciwnik. Wybieracie kategorię, do której są 3 zadania (grając z przeciwnikiem losowym - wybieram kategorię; grając ze znajomym - widzę procent poprawności w każdej kategorii - mogę wybrać taką, w której jest najsłabszy).
Jeśli jest słówko do przetłumaczenia, to wersja niemiecka jest dodatkowo mówiona (w płatnej wersji). Na odpowiedź masz określony czas - jeśli nie zdążysz, traktowane jest jako błąd. Od razu widzisz, czy dobrze odpowiedziałeś, bo odpowiedź zaznacza się na zielono lub czerwono, jeśli jest błędna.

Kategorie wybieracie na zmianę. Wygra ten, kto popełni mniej błędów 😊

Oprócz punktów zbierać możemy również odznaczenia: za rozegranie danej liczby pojedynków, za grę ileś dni pod rząd itd.


W podsumowaniu naszego profilu widzimy ilość zwycięstw, punktów, na jakim poziomie jesteśmy, ile mamy procent poprawności z podziałem na każdą kategorię i nasze zdobyte trofea.


Zasady proste, słówka niekoniecznie... Oczywiście testując aplikację, próbowałam odpowiadać źle, żeby sprawdzić co się dzieje.
Ale! Testując i wkraczając na wyższy poziom 2 błędy były prawdziwe! 😲

Podsumowując:

Plusy:

  • W końcu aplikacja z grą do nauki języka niemieckiego!!!,
  • Można grać ze znajomymi lub losowo wybranym przeciwnikiem,
  • Wybór poziomu od którego się startuje,
  • Zróżnicowany typ zadań (przetłumacz/dopasuj),
  • Rozwija słownictwo,
  • Wymowa słówek do odsłuchania,
  • Zdrowa rywalizacja,
  • Ranking i zdobywanie trofeum mobilizuje,
  • 10 pojedynków w wersji bezpłatnej wystarczy.


Minusy:


  • Nie ma przy ikonce aplikacji powiadomienia, że mam grę, w której mogę zrobić ruch (co chwilę wchodzę i sprawdzam),
  • Nie ma przy grze aktualnego wyniku, a szkoda, bo jakbym widziała, że mam mniej punktów, to bym weszła douczyć się słówek,
  • Zacina mi się... I nie ma rady, muszę wymusić zamknięcie aplikacji, inaczej nie ruszy,
  • Przez jeden dzień nie widzialam nazw kategorii :-( więc wybierałam na oślep,
  • Drobne błędy (ein halbe Ewigkeit, nie widać całego zwrotu w słowniczku),
  • Bank słówek mógłby być większy, bo już mi się powtarzają... Ale może będą słówka dodane? Oby!




Ogólny rozrachunek? Na plus!!! ❤️ Jeśli jest coś, co może pomóc w nauce i do tego przyjemnie i za darmo, to ja jestem bardzo na tak!!!✌️

Aplikacja do ściągnięcia tutaj
https://www.jezykiobce.pl/aplikacje/1817-lang-bandit-aplikacja-mobilna.html

To co, kto zagra i przetestuje LangBandit? Na pewno warto!!! Chwila rozrywki i zdrowej rywalizacji dla siebie, ale też można fajnie wykorzystać to z uczniami 🤗
A kto zna i gra - chętnie poznam Waszą opinię!

Viel Spaß! ❤️

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zusammen można więcej - voll. 6 - Weihnachten

Ho, ho, ho! Święta za pasem: przygotowania w toku, sklepy oblegane, szał zakupów i porządków 😊 Grudzień to w ogóle taki specyficzn...