Wpis przeniesiony: Panie i Panowie!

Hej, haj, heloł!
Oglądając ostatnio TV trafiłam na scenkę, jak delegacja uczniów wita zasłużonych obywateli dla danego miasta na jakiejś akademii. Scenka piękna, młodzieży taka postawa tylko się chwali, same ochy i achy.
A mi to przypomniało sytuację sprzed kilku lat. Wyobraźcie sobie:
Uroczyste obchody dni Twojego miasta.
Stoisz z rodziną przy ratuszu, na rynku stragany, stoiska, kramiki.
W punkcie centralnym rynku ustawiona scena.
Na scenie przedstawiciele różnych szkół - sama śmietanka miejscowej społeczności uczniowskiej.
Przywitanie miejskich włodarzy.
I słyszysz:
Panie i Panowie.
Ladies and Gentlemen. (ooo, jak światowo - myślę)
Frau und Herr. (coooooo, kurna????? O mało się nie zadławiłam) :-D Moja reakcja? Mega facepalm, o taki ⬇

Dlatego moi Kochani, jakby co, śpieszę z wyjaśnieniem:
Frau - kobieta, żona, pani (możemy łączyć z nazwiskiem, gdy się do jakiejś pani zwracamy)
Herr - pan (możemy łączyć z nazwiskiem, gdy się do jakiegoś pana zwracamy)
ale!
Gdy witamy panie i panów, używamy zwrotu Damen und Herren. Tak jak i w liście urzędowym "Sehr geehrte Damen und Herren".
Tyle ode mnie :)
Miłego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zusammen można więcej - voll. 6 - Weihnachten

Ho, ho, ho! Święta za pasem: przygotowania w toku, sklepy oblegane, szał zakupów i porządków 😊 Grudzień to w ogóle taki specyficzn...