Nauczyciel to nie zawód, to stan umysłu... Zakrętki w roli głównej :)

Hej, haj, heloł!

Czy są wśród nas nauczyciele? Ilu z Was ma szufladę/półeczkę/koszyczek/pudełeczko, w którym zbiera tzw. "przydasię"? Wyprzedaż karteczek samoprzylepnych? Wezmę kilka - przydasię! Zostało mi pudełko z ciekawym wzorem czy napisem po niemiecku?  Przydasię! Magnesy z dniami tygodnia, piankowe wzory w kształcie owoców, puszka po ciastkach? Przydasię!!! I siup do magazynku 😊 A potem do szkoły na lekcję. Wszystko i zawsze "przydasię"😊 Bo nauczyciel to chyba jedyny zawód, w którym wynosi się z domu do pracy a nie odwrotnie... 😂

A co Wy Kochani macie w swoich magazynkach? Ja ostatnio odkładam zakrętki po musach owocowych. Obiło mi się o oczy zdjęcie ze szkoły językowej, jak dzieciaki użyły tego zamiast pionków, potem mój Mały znalazł rozsypane zakrętki* i układał kolorami i więcej mi nie było trzeba. Żaróweczka zapalona, błysk w oku...  PRZYDASIĘ!!!


Do czego?

To moich kilka propozycji:

1. Odgapiony pomysł - jako pionki do gry (lekkie, akurat na pole planszówki, kolorów trochę do wyboru jest, a jakby co, zawsze można dokupić i zjeść zdrową przekąskę),

2. Pierwsza myśl - oczywista oczywistość - do nauki kolorów. Jest kilka kolorów, niektóre (jak zielony) w jasnych i ciemnych odcieniach, więc większe pole manewru. Niektóre  różnią się odcieniami w zależności od firmy, z której tubki byla zakrętka.

  • można pokazywać a uczniowie mają nazwać kolor, 
  • można wrzucić do woreczka, uczeń losuje z zamkniętymi oczami i nazywa wylosowany kolor,
  • można opowiedzieć o swoim ulubionym kolorze...

3. Do ćwiczenia słownictwa:

  • uczeń losuje zakrętkę i jej nie pokazuje. Jego zadaniem jest wymienienie różnych rzeczy w tym kolorze tak, żeby pozostali odgadli, co to za kolor,
  • uczeń losuje kolor i nazywa 3 rzeczy, które są tego koloru (wersja trudniejsza: muszą być w sali). Można dać limit czasu na odpowiedź - fajnie sprawdza się wieżyczka z gry "5 sekund"

4. Do ćwiczenia gramatyki:

  • uczeń losuje 3 zakrętki z różnymi kolorami i musi ułożyć z nimi zdanie odmieniając przymiotniki

          Ich habe heute eine rote Bluse, eine blaue Hose und grüne Schuhe an.
          Mein Nachbar hat ein weißes Haus mit einem roten Dach und einer blauen Tür.

5. Do rozwijania umiejętności mówienia:

  • losujemy zakrętkę i pytamy:          Was ist gelb?       Uczniowie odpowiadają po kolei "Die Sonne ist gelb", "Die Banane ist gelb" itd. Za każde zdanie dostają punkt. Ważne: zdań nie można powtarzać :-) najpierw kolejka w jednym kolorze, następnie losujemy inny kolor.

6. Do nagradzania:

  • można przepytywać ze słówek lub robić ćwiczenia - za każdą dobrą odpowiedź punkt a uczeń zbiera punkty i buduje wieżę. Kto ma wyższą - wygrywa! :-) (moja najwyższa to 11 zakrętek, przy dwunastej upada).

7. Do gry - można grać o zakrętkę.

  • Dać uczniom ćwiczenie, za które otrzymają zakrętkę. Kto zbierze jako pierwszy określoną ilość, wygrywa (5 z aktywności, plus, Wasza forma motywacji)

8. Do rozwijania umiejętności mówienia/pisania:

  • uczeń losuje zakrętkę i ma opowiedzieć lub napisać historyjkę, w której użyje nazwy koloru lub przedmiotu w tym kolorze.

9. Dowolnie inaczej według Waszej wyobraźni 😊

Jak widzicie, zakrętki mogą przydać się nie tylko w pracy z najmłodszymi, ale myślę, że jak do licealistów "wyskoczycie" z losowaniem zakrętek, to też się sprawdzi!

Chętnie poznam Wasze pomysły na wykorzystanie zakrętek, a wiem, że pomysłów macie sporo! 💜

Także słówko na dziś:
przydawać się - nützlich sein

Miłego!

* Zakrętki rozsypane, bo zbieramy na cele charytatywne i akurat przesypywałam wszystko do jednego dużego pudła. Do zbierania i oddawania w dobre ręce, by pomóc - z całego serca zapraszam! 💗

1 komentarz: